onsdag 5 augusti 2015

Solnedgång

I söndags kväll tog jag och min vän Anna våra kameror och stativ och begav oss till Sillvik, Hisingen, där det enligt diverse mobilappar skulle vara höga odds på att få se solen gå ner i en vinkel som var fördelaktig för fotografering. Och vilken kväll vi fick!


Det vackra började redan innan solen gick ner utan bara gömde sig lite bakom molnen och skapade fantastiska ljuseffekter på himlen.


Gyllene timmen brukar stunden innan solen gått ner kallas, och man kan förstå varför! Denna bild är helt oredigerad, färgerna var verkligen så här...

... och så här!


Här har jag tagit mig lite konstnärlig frihet och pillat lite på kontrast och färgton för att förstärka den vackra kvällshimlen.

 
Jag är så tacksam över att jag inte behöver så mycket för att känna verklig lycka ända in i själen, en sån här vy får det att kvillra långt ner i tårna på mig av lyckobubbel.
 
 
 
Med lite längre slutartider bildas en illusion av att vattenytan är alldeles stilla...
 
 
Kvällen bjöd inte bara på den utlovade solnedgången, utan även på väldigt coola moln.
 
Med sinnena fyllda till brädden av vackerhet och en djupt gående känsla av lycka och frid (och ett par hundra bilder på likartade motiv) kände vi oss till sist nöjda och for hem till den väntande sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar