söndag 1 februari 2015

Former

Tänk så otroligt många roliga former det finns här i världen! Har kommit fram till att jag nog gillar former lika mycket som stenar och rost och krumelurer och sånt. Kanske är det just för formen på dem jag blir så glad? Under helgens fotoäventyr i Köpenhamn blev det en hel del mer eller mindre underliga bilder, med olika former som gemensam nämnare...


En rundad del av en ledstång på en trappa...

... en randig pelare i en affär...


...en del av taket på en byggnad, fotograferad i det häftiga ljuset som infaller i skymningen...


...chokladöverdragna våfflor på en pinne har ju också en form...

 
... graffitti målad på en vägg...
 
 
... en plaststol med ett hål i mitten...
 
 
... en spiraltrappa i ett hus med glasväggar...
 
 
... en klassisk "krumelur"...
  
 
 
... och en bro... Alla har de former jag blir glad av, fast helt olika. Jag tänker mig att temat "former" får återkomma här på bloggen, för de blir jag aldrig färdig med eller trött på!
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar