tisdag 30 december 2014

Mera snö och is... och rinnande vatten...

Under gårdagen var jag och min vän Anna ute och fotograferade snö och is vid en bäck i närheten av Kvastekulla griftegård här i Partille. Man måste ju passa på när kylan och isen är här, för det blir så himla häftiga kontraster mellan det rinnande vattnet och den frusna isen.



Jag passade på att testa lite olika varianter av inställningar på kameran.

 
Lite makro, som ju gör sig allra bäst liggandes på mage... så jag måste medge att täckbyxor var ett smart drag för dagen!
 
 
Stativ och långa slutartider.
 
 
 
 Jag gillar effekten mellan den kristallklara isen och det böljande mjuka rinnande vattnet.
 
 
 
 
 
Jag testade även med korta slutartider för att fånga "stänket", men det får jag göra om en annan dag när det är ljusare, för det blev alldeles för mörkt även med ISO 1600... 

Nöjd och glad och med iskalla öron avslutades dagen med en kopp kaffe och lite fniss, inomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar