söndag 7 december 2014

Utflykt till Marstrand

Jag och en vän tillbringade gårdagen på Marstrandsön med picknick i ryggan och kamerorna i högsta hugg. Vi hade fantastisk tur med vädret och solen visade sig från sin bästa sida mot en klarblå himmel och ljuset var som gjort för fotografering!


Ja har aldrig varit till där "utanför säsong" och det som slår mig mest är stillheten och tomheten! Någon liten båt som ligger kvar och guppar nästan helt själv vid kajkanten.

 
Jag passade på att testa mitt nya objektiv lite också...

 
 
 
Jag gillar att naturen är så skiftande på Marstrand. Med skogar som ser nästan kusliga ut när träden tappat sina blad och pinade tallar.
 
 
 
Och klippor med små hus och fyrar på...
 
 
 
Det blåste en hel del och havet var ganska ilskt av sig ute mot västhavet, det var inte direkt som att det inbjöd till att ta sig ett dopp...
 
 

 
...men det var betydligt lugnare i vikarna...
 
 
Ur led är tiden... björnbär i december.... hm... och inte var de ens ordentligt mogna!
 
 
Utflykten avslutades med en sagolikt vacker solnedgång! Tack Marstrand för denna gång! Jag kommer tillbaka!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar