söndag 28 december 2014

Snö och is

Under julhelgen har jag varit hemma i Dalarna hos mina kära föräldrar. Där hade vintern kommit lite längre än här nere i södern varför jag passade på att föreviga lite snö och is...

 
För att inte ekorna ska bli infrusna i isen är det praktiskt att lägga upp dem på land.
 
 
 

"-Vad gör du" undrar min mamma när jag ligger på magen i rabatten och fotograferar snö på nära håll... och "varför har du inte hundarna med ute?" Haha... tror ni jag fått någon bild med vettig skärpa om jag haft 4 galna hundar som varit lika undrande och nyfikna över varför jag låg på magen i trädgården som mamma var...
 
 
Infruset träd i närbild...
 
 
Bakom mina föräldrars hus finns en damm med dammluckor som läcker ut vatten som i ett litet vattenfall. Då det varit minusgrader i flera dagar har vattnet som stänkt omkring frusit och bildat häftiga is-formationer för en nörd som mig att "gå loss med kameran på"...
 
 
 
 
 
Hoppas att snön som kommit i Partille ligger kvar  så jag kan få fortsätta att fota snökristaller i solsken någon dag framöver...

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar